Kanotur Atnadalen

Kanotur Atnadalen

tirsdag 13. oktober 2015

Elgjakt

 
Første dagen starta vi med å sitte på morraspost. Mens vi satt på morraspost var det kunne en på terrenget som så elg. Han så ku og kalv på ei gruppe. Det han så var ku og kalv. Vi kan skyte kalv for fjordyr, men ikke så tidlig i jakta for da er kalva så små, sa han sparte den. det var uansett på en av de værste steda og få fram elg på.





På starten av jakta så pleier vi ikke å gå så veldig mye drev, så vi satte oss heller på en tidlig kvledspost. Da var det samme person som så elg igjen. Denne gangen var det en okse som vi skulle ha, men  ble for sei siden den kom der han ikke så akkurat da. Og det var rett etter uttaket til naboen så den kom fort.

Andre dag rakk jeg nesten ikke gå til posten før telefonen ringte. Da hadde fattern skøte på en elg, men kula satt litt laft, så elgen var fortsatt på beina, så vi måtte postere. Da satte jeg meg i ei lyslinne som elgen har lett for og krysse. Det tokk ikke lange tiden etter at de gikk på så kom elgen til meg på 15m, men da kom den ikke lenger for jeg ga ho en nakksmell så a reste i bakken. Og det var egentlig det eneste spennende som skjedde i jakta. Eltså så jeg tre andre elger i jakta som vi ikke skulle ha.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar