Kanotur Atnadalen

Kanotur Atnadalen

mandag 5. desember 2011

rådyrjakt.




På Thorsdag som var måtte vi fyre i røykebua føre vi fikk dratt ut å jakte rådyr. Når vi var ferdig med å fyre i røykebua så dro vi til Ulf (far til Knut Arne.) Der avtalte vi hva vi skulle gjøre på første drevet, Da vi hadde avtalt det ble postene satt ut. Vi satt å ventet spente å fikk plutselig høre at det var los, Losen gikk rundt meg overalt men kom aldri noe til meg på første drevet. Det vart mange småloser å det ble sett ca 4-5 dyr men vi tror det var rundt 9 i terenget. Etter dette dro vi hjem til Ulf for å ha en kjapp lunsh føre vi dro ut igjen. Etter postene hadde blitt satt ut så gikk det ikke mere enn max ca 20 min føre det kom ei enslig geit fort som .... på posten min, Jeg rakk bare så vidt å hive opp hagla å plaseret en hagleskur i den. Den gjidde ikke tegn til noen reaksjon så vi tok ett lite ettersøk å hu la ca 70-80 meter inne i skogen. det var ett lungeskudd, det så vi på grunn av lyst blod som kom ut av mund/ nese. En vellykt å spennende dag var det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar